Mul ei ole motivatsiooni!

Peamine põhjus, miks inimesed enda rahaasjadega tegelemist koguaeg edasi lükkavad on motivatsiooni puudumine. On olemas eesmärk ja plaan ja isegi tead põhjust, miks sa oma rahaasjadega tegeleda soovid. Ometi asjad ei liigu edasi. Minult koguaeg küsitakse, et kuidas ma jaksan? Kuidas ma hakkama saan? Kuidas ma toime tulen? Kuidas mul on koguaeg motivatsiooni?

Ma ei jaksa, ma ei saa hakkama, ma ei tule toime ja mul ei ole mingit motivatsiooni.

Mõnikord hoiavad mind elus nimekirjad täiesti igapäevaste asjadega.
1. Äratus 7.45
2. Tee voodi ära
3. Pese hambad
4. Tee kohvi
5. Saada laps kooli
6. Joo külma kohvi
Siis ma kobin magama tagasi.

Teinekord on need tegevused piisavad, et jätkata. Täna oli mul näiteks telefonivestlust töövahenduskonsultantiga. Enne seda jõudsin oma külma kohvi kõrvale ka maleturniiris oma käigud teha.

Järgmiseks panen uued tgevused, mis ma võiksin ära teha. Või siis mõtlen peas valmis, et mis see järgmine asi võiks olla.  Praegu mõtlen dušši alla minemisest enne kui laps unest ärkab ja mees tööle läheb. Ja siis mul on paar tundi aega enne kui koolilaps koju tuleb.

Mida ma öelda tahan on see, et motivatsioon ei ole asi, mis sulle kuskil kaela sajab ja sind tegutsema paneb. Vastupidi. Tegutsemine tekitab motivatsiooni! Ja selleks, et see motivatsioon tekiks ei pea alustama suurtest asjadest.

Näiteks voodi tegemine tundub mõtetu, eriti kui lähed sinna varsti jälle magama või, et ah keegi niikuinii ei näe, et mul voodi tegemata. Võib leida endale terve rida teisi vabandusi, miks voodit mitte teha. Tegelikult voodi tegemine hommikul annab tooni edasisele päevale ja vähemalt oled suutnud valmis saada ühe ülesandega.

“The Power of Habit” raamatu autor Charles Duhigg on öelnud, et hommikuti voodi tegemine on vundament, mis käivitab teiste heade otsuste ahela ja annab teile vastutuse võtmise tunde. Ühtlasi peaks tema arvates vooditegemis harjumus mõjutama seda kui hästi sa suudad enda eelarvest kinni pidada. Ma enam vähem teen voodi ära ja enam vähem suudan eelarvest kinni pidada küll.

Minu jaoks voodi tegemise juures on kõige olulisem see, et inimene veedab suurema osa elus voodis. Mulle meeldib, et voodi on puhas ja korras. Ma magan paremini kui ma lähen magama voodisse, mille olen hommikul korda teinud.

Ma olen üsna märgatava arengu teinud. Isegi ema ütles jõulude ajal köögis askeldades, et mina olen koristamise vallas kõige suurema arengu teinud. Ja see on tõsi. Praegu võib ükskõik millal meile uksest sisse astuda ja mul on elamine alati korras aga see pole alati nii olnud. Migreenikuna on mul üsna raske kodu korras hoida, sest koristamine eeldab füüsilist tööd, mis mind üsna kiirelt väsitab. Kodukeemia lõhnad ajavad mind iiveldama ja iiveldamine tekitab peavalu. Aga esiteks ma ei ela siin üksinda, et ma üksinda koristama peaksin ja teiseks kui koristamine on organiseeritud tegevus, siis pole väga midagi koristada enam. Kõige rohkem läheb ehk tund aega, et kogu elamine korda saada.

Varem ma ei osanud vastata selle, mis mind motiveerib aga ükspäev raamaturiiulit korrastades jäid pihku minu kalendermärkmikud. Mul on neid väga erinevaid olnud aga nende sisu on kõigil üks. Nad sisaldavad nimekirju täiesti igapäevastest tegevustest pluss kohtumised, loengud ja teised olulised sündmused. Sel aastal õnnestus mul endale saada “Olen iseenda boss” märkmik. Loosiõnn naeratas, kuigi mu eelmine märkmik on üsna sarnanse sisuga. Mulle meeldivad sellised, kus saab ise kuupäeva märkida. Siis on päevane eesmärk ja tühja ruumi, et oma nimekiri koostada. Tegevusplaan üheks päevaks. Ma kirjutan tavaliselt eelmisel õhtul või siis hommikul ärgates tegevusplaani. Liskas kasutan ühte bullet planneri oma rahaasjade jaoks. Sinna kirjutan omandatud teadmisi, järgmisi samme ja kõike muud, mis peaksid aitama mul hoida silma peal enda rahal. Selle saab 3 euro eest poest nimega Flying Tiger.  Motivatsiooni saamiseks tuleb hakata tegutsema! 🙂

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *